Startsida
Naturbilder
Porträtt
Grafisk Design
Om mig

informationsgrafik.

Har haft två uppgifter i informationsgrafik nyligen. Inte mitt favoritämne.
Grejen är den att jag gillar att orgnaisera objekt etc, och när det gäller foto även att skapa dem.
Men om layout och fotograferering är min styrka är nog illustrationer lite av min svaghet.
Jag var jätteintresserad av att teckna tills jag blev sisådär 13, sedan slutade jag och tog aldrig riktigt upp det igen.
Så nu när vi fick uppgift att göra illustrationer etc blev jag tvungen att kämpa lite extra.

Läste också en bok om Illustrator för att lära mig att ens utföra den teckningförmåga jag har.
Och ja, kanske resultatet inte blev mästerverk, men jag har lärt mig enormt på det.
Och ju mer jag lärde mig ju roligare blev det.

Och förresten. Detta ska återgå till att bli en fotoblogg snart. Har bara haft en heldel uppgifter i skolan
som jag tagit upp min tid och som på något sätt ändå krypit sig in i bloggen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0