Startsida
Naturbilder
Porträtt
Grafisk Design
Om mig

Norrköpings fotoklubb

besökte ordförande i Norrköpings fotoklubb idag för lite information annat än hemsidan (http://www.fotoklubbennorrkoping.se/). och jaa.. fick nog lite bekräftat att den var som jag trott. en heldel aktiviteter och lite blandad ambitionsnivå, och få ungdomar. varför vill inte ungdomar engagera sig i fotoklubbar då det är så populärt med digitala systemkameror nu för tiden? kanske är det för fotoklubbar sällan är just det. fotoklubbar. vissa ser det som sociala träffar där de samtidigt kan prata lite om fotografering, vilket kan göra det svårt att komma in som ny. som tjej. som ung. som inte vänskapligt anknuten till någon av de övriga medlemmarna.
men jag vill fortfarande. jag tycker fortfarande att fotografering är grymt kul, jag tycker deras aktiviteter är vettiga och jag hoppas att detta iallafall på något sätt skulle lyfta mig som fotograf. jag tror.
att komma och närvara vid ett möte är gratis. allt jag behöver är någon som hänger på. du?

Kommentarer
Postat av: pubes

hade jag bott där så! :) men jag är inte med i, eller går på några klubbmöten just för att jag känner "vad ska jag bidra med, dom har säkert fotat i lika många år som jag är gammal". tråkigt men sant!

2010-04-22 @ 17:31:20
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: jennifer

jaa santsåsant. men då försvinner lite hela idén med fotoklubb - att samlas för att man har ett gemensamt intresse. dessutom finns det inte jättemånga rätt och fel i fotografering, alla regler går att bryta mot och man utvecklar olika stilar. framförallt ungdomar vs gamla. i arums fotoklubb skiljer sig mina bilder ganska mkt från övriga medlemmars men jag kan vinna tävlingar ändå samt ta del av workshops, utställningar och studiomaterial:)

2010-04-23 @ 11:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0